Hip-hopowy geniusz matematyczny wygrywa! Konkurs "MATMA MNIE KRĘCI" dobiegł końca
Klasowy geniusz o duszy hip-hopowca rapujący o matematyce, który dzięki swojej wiedzy
zdobywa serce koleżanki z klasy. Taką historię przedstawia film „Sofizmat" - triumfator III edycji ogólnopolskiego konkursu „Matma mnie kręci". Sześcioosobowe jury spośród 36 finałowych prac, wybrało film, który w najlepszy sposób promuje matematykę. Zwycięzcą tegorocznego konkursu
„Matma mnie kręci" został główny faworyt internautów – „Sofizmat" w reżyserii Andrzeja
Michaleckiego z Warszawy. Jurorzy docenili pomysł, zaangażowanie oraz sposób w jaki
twórcy „Sofizmatu" przedstawili całą historię w zaledwie trzy minuty. Film Michaleckiego
przedstawia losy klasowego geniusza, który rozwiązując pozornie nierozwiązywalne zadanie
z matematyki, zdobywa sympatię koleżanki – najładniejszej dziewczyny w szkole. Jak piszą
twórcy, ich film jest dla tych, którzy nie wiedzą z kim pójść na studniówkę.
Tegoroczna edycja
po raz kolejny pokazała, że matematyka potrafi kręcić młodych ludzi, a także może stanowić
główny wątek filmu akcji, komedii, horroru czy teledysku. Twórcy z roku na rok zaskakują nas
coraz bardziej poziomem swoich prac. Do materiałów biorących udział w naszym konkursie
są pisane piosenki, komponowana muzyka, a nawet opracowywane efekty specjalne. Autorzy
„Sofizmatu" poszli w tej kwestii o krok dalej, promując swój film w internecie wykorzystując do
tego m.in. Facebooka i inne media społecznościowe - komentuje Piotr Tomczak z firmy Casio.
Drugie i trzecie miejsce zajęły: „Matematyka królową nauk" autorstwa Aleksandry Szocik oraz teledysk „Lady Matmy - Królestwo Me" w reżyserii Agnieszki Błaszczak. Laureat tegorocznej edycji, otrzyma nagrodę główną w postaci 10 tys. złotych; dwa pozostałe miejsca: aparat fotograficzny Casio Exilim FH25 i kalkulator graficzny Casio ClassPad. III edycja konkursu „Matma mnie kręci" pod wieloma względami była rekordowa. Zwycięski film obejrzało ok. 400 tys. osób. Natomiast wszystkie filmy dotychczasowych edycji zanotowały blisko 1 mln wyświetleń. Na potrzeby konkursu został przygotowany także unikalny algorytm, według którego były liczone głosy internautów. Byliśmy świadomi tego, że istnieją metody dodatkowego promowania swoich filmów na You Tube. Dlatego też, by wszyscy mieli jednakowe szanse, po raz kolejny opracowaliśmy innowacyjny algorytm W((2P+20)/(N+20))3, który uwzględnia nie tylko popularność materiału, ale także jego wartość artystyczną. Szczegółowe informacje o tym jak powstawał algorytm, można znaleźć na stronie www.kalkulatory.pl - dodaje Piotr Tomczak, pomysłodawca całego konkursu.
"Patronem
medialnym portalu VIP Club Euro-Trade jest Raport Branżowy"
Ta strona używa plików cookies aby zapewnić Państwu świadczenie usług na najwyższym poziomie. Można wyłączyć akceptację cookies w konfiguracji przegladarki, jednak w przypadku całkowitego wyłączenie akceptacji ciasteczek niektóre funkcjonalności serwisów mogą przestać działać. Więcej informacji znajdziecie Państwo tutaj