Vip Club - Euro Trade

Get macromedia Flash Player

STREFA KLIENTA

Zaloguj się, aby: Sprawdzić punkty Złożyć zamówienie
zaloguj

STREFA PARTNERA

AKTUALNOŚCI

Informacje z rynku

Scooby-Doo na topie!
2013-09-17

Scooby-Doo to jeden z najbardziej lubianych przez dzieci bajkowych bohaterów, a zarazem jedna z najsilniejszych licencji na polskim rynku. Pozycję lidera i stałą popularność zawdzięcza bardzo dobrej widoczności w telewizji oraz regularnemu wprowadzaniu na rynek produktów licencyjnych z najróżniejszych kategorii rynkowych.

Najnowsze badania przeprowadzone wśród rodziców dzieci w wieku 4-8 lat, pomogły określić znajomość produktów licencyjnych, a także zidentyfikować co napędza konsumentów do zakupu produktów Scooby-Doo. Najczęściej kupowane produkty to zabawki i gry (70%), książki 62%), a także produkty spożywcze (58%).

Zarówno dzieci jak i rodzice postrzegają Scoobiego jako przyjacielskiego i zabawnego bohatera, który poprzez przygody dzielnie i wytrwale walczy z przeciwnościami losu. Z badań wynika, że chłopcy darzą Scooby-Doo stosunkowo większą sympatią (57%), niż dziewczynki (41%).

Jeżeli chodzi o częstotliwość zakupu produktów licencyjnych w Europie, Polska jest na drugim miejscu po Rosji. Konsumenci wybierają produkty ze Scoobim przynajmniej 10 razy w roku. Aż 64% polskich konsumentów wybiera się na zakupy z zamiarem pozyskania produktu ze Scooby-Doo; w porównaniu do innych krajów europejskich to bardzo dużo.

93% polskich konsumentów łączy postać Scooby-Doo z telewizją (programy telewizyjne i reklamy produktów); pozostałym kojarzy się z zabawkami, czasopismami, książkami, pościelą, a także z akcesoriami.

Dziecięce zachcianki, specjalne okazje takie jak urodziny, święta, promocje bardzo pozytywnie napędzają i wpływają na sprzedaż produktów licencyjnych.

Jeśli chodzi o graficzną stronę wykorzystania licencji, ankietowani najbardziej lubią produkty przedstawiające Scoobiego z Shaggym (49%), a także Scooby-Doo i jego paczkę (44%). Preferują produkty z większym logo jeśli pojawia się ono na zabawkach, książkach czy pościeli; natomiast wolą produkty z mniejszym logo przy zakupie ubrań, produktów spożywczych, akcesoriów i obuwia.

Badania zostały przeprowadzone przez firmę IPSOS Observer w Polsce w marcu 2013 roku; 400 ankietowanych (matki dzieci w wieku od 4 do 8 lat) poproszono o wypełnienie 20- minutowej ankiety online.


    Patronem medialnym portalu VIP Club Euro-Trade jest czasopismo Papierniczy Świat


    Pozostałe aktualności z działu: Informacje z rynku

    2019-01-10
    Targi Spielwarenmesse, 30.01-3.02
    więcej2019-01-10
    Targi Paperworld 2019, 26-29.01
    więcej2015-05-13
    Kleje Instant Classic
    więcej2015-05-13
    Targi Middle East
    więcej2015-05-13
    Paperwold 2015
    więcej2015-04-13
    Loteria KW Trade
    więcej
    Archiwum
     
    o programie | polityka prywatności | reklama | kontakt

    Informacja o plikach cookie

    Ta strona używa plików cookies aby zapewnić Państwu świadczenie usług na najwyższym poziomie. Można wyłączyć akceptację cookies w konfiguracji przegladarki, jednak w przypadku całkowitego wyłączenie akceptacji ciasteczek niektóre funkcjonalności serwisów mogą przestać działać. Więcej informacji znajdziecie Państwo tutaj