Black Point sfinalizował akwizycję SCOT
Na tego typu informacje czekamy szczególnie. Fuzje, połączenia, przejęcia, nowe podmioty na rynku... niezaprzeczalnie mają wpływ na funkcjonowanie rynku, a przede wszystkim na jego podział.
Taka wiadomość dotarła do nas z dniem 1 października i głosiła, że firma Black Point S.A. sfinalizowała nabycie pozostałych 50% udziałów w firmie SCOT. O transakcji pisaliśmy już w poprzednim numerze naszego pisma.
Po spotkaniu, które miało miejsce w dniu transakcji, wiemy, że głównym celem transakcji była chęć osiągnięcia pozycji lidera przez wrocławskiego producenta materiałów eksploatacyjnych, który ma jednocześnie nadać ton branży alternatywnych materiałów eksploatacyjnych w Polsce. Celem strategicznym Grupy Kapitałowej Black Point jest osiągnięcie pozycji lidera Europy Środkowo-Wschodniej w branży alternatywnych materiałów do druku.
Dzięki przejęciu SCOT, wyspecjalizowanego dystrybutora sprzętu i materiałów eksploatacyjnych producentów urządzeń drukujących (OEM – Original Equipment Manufacturer), oraz dystrybutora i właściciela marki „Printé” – materiałów alternatywnych, konkurujących z innymi markami alternatywnymi, według badania IDC za rok 2011 Black Point wraz z „Printé” posiada ponad 19% udział w ujęciu ilościowym w rynku alternatywnych materiałów eksploatacyjnych. Dołączenie spółki SCOT do Grupy Black Point ma pozwolić na zaoferowanie klientom kompletnej oferty materiałów eksploatacyjnych – „Black Point” wysokojakościowa marka premium, Printé – uznana marka ekonomiczna, Visus - narzędzie przetargowe.
- Głównym atutem połączonych marek będzie strategia jakościowa, bazująca na wiedzy i doświadczeniu Black Pointa, jako producenta jakościowych materiałów do druku o rozpoznawalnej marce i światowym zasięgu działalności. Wysokie kompetencje firmy SCOT w dystrybucji produktów, jak również sprzedaży urządzeń i materiałów eksploatacyjnych OEM, powodują, że mamy kompletną i bardzo korzystną ofertę z obszaru druku – mówi Kamila Yamasaki, Prezes Zarządu Black Point S.A.
Przesłankami akwizycji SCOT są z jednej strony wyzwania rynkowe w branży materiałów eksploatacyjnych, czyli tworzenie marek własnych przez dużych dystrybutorów IT, presja cenowa, spadek jakości wskutek importu z Chin, z drugiej zaś cele strategiczne Grupy Black Point, tworzenie dynamicznej, opartej o kulturę ciągłego wdrażania zmian organizacji zdolnej do osiągnięcia pozycji lidera w alternatywie w Europie Środkowo-Wschodniej, dbającej o wzrost wartości dla akcjonariuszy. Dzięki połączeniu mocnych stron Black Pointa i SCOT, będziemy mogli znacznie przyspieszyć rozwój Grupy – dodaje Kamila Yamasaki, Prezes Zarządu Black Point S.A.
Wartość transakcji, w wyniku której Black Point przejął kontrolę w SCOT, wynosi 14,47 mln PLN. Akwizycja zostanie sfinansowana ze środków własnych Spółki, kredytu bankowego oraz z emisji akcji Black Point S.A. Organizacyjna integracja obu spółek już trwa i jej zasadnicza część ma być zakończona do końca 2012 roku.
Po 2 latach zapowiedzi o realizowaniu rozwoju między innymi przez strategiczne alianse kapitałowe, Grupa Black Point przeprowadziła największą akwizycję wśród spółek notowanych na NewConnect, przejmując podmiot o ponad dwukrotnie większych przychodach, dowodząc jednocześnie, że rynek NewConnect spełnia swoją rolę i przyciąga stabilne i wiarygodne podmioty odnoszące sukcesy biznesowe – mówi Szczepan Czyczerski, Wiceprezes Zarządu PROFESCAPITAL Sp. z o.o., doradcy transakcyjnego Grupy Black Point.
Przejęcie będzie miało istotny wpływ na majątek Grupy Kapitałowej Black Point i jej wyniki finansowe. Zarząd opublikował prognozę skonsolidowanych wyników finansowych Grupy, z uwzględnieniem akwizycji SCOT na rok 2013, która zakłada osiągnięcie przychodów na poziomie 214 mln PLN, EBITDA w wysokości 9 mln PLN, zadłużenie wyniesie 10 mln PLN.
CO NA TO BRANŻA?
W jaki sposób grupa Black Point będzie finansowała dalszy rozwój działalności podstawowej przy zakładanym zadłużeniu w 2013 roku na poziomie 10 mln zł (źródło: materiały prasowe Black Point)?
Jako spółka giełdowa nie powinniśmy wypowiadać się szczegółowo na temat danych finansowych i planów finansowania poszczególnych inwestycji przed ujawnieniem takich informacji do publicznej wiadomości. Plany Grupy Black Point na najbliższą przyszłość są określone perspektywami, jakie dało nam przejęcie Scota. Pozwoliło nam to znacznie poszerzyć i uzupełnić ofertę – obok marki Black Point, marki premium stworzonej do konkurowania z ofertą OEM – dysponujemy teraz ekonomiczną marką Printe, konkurencyjną względem alternatywy. Przejęcie pozwoli nam wykorzystać silne kompetencje dystrybucyjne i logistyczne Scota, dzięki czemu Grupa Black Point będzie dysponowała kompleksową ofertą materiałów i urządzeń do druku. W przyszłości będziemy w dużo większym stopniu wykorzystywać potencjał rynków eksportowych, mniej konkurencyjnych i dojrzałych niż rynek polski. W dłuższej perspektywie zamierzamy rozwijać Grupę Kapitałową, poszerzając jej ofertę, niekoniecznie ograniczając się wyłącznie do kategorii druku.
Patronem medialnym portalu VIP Club Euro-Trade jest czasopismo Papierniczy Świat
Ta strona używa plików cookies aby zapewnić Państwu świadczenie usług na najwyższym poziomie. Można wyłączyć akceptację cookies w konfiguracji przegladarki, jednak w przypadku całkowitego wyłączenie akceptacji ciasteczek niektóre funkcjonalności serwisów mogą przestać działać. Więcej informacji znajdziecie Państwo tutaj